Ревю и преглед на Dirt Jump велосипеда - Drag C1

Когато търсите уникален велосипед, който съчетава в себе си най-доброто от два свята, помислете за Drag C1 Ride Disc 26". На външен вид прилича на всеки друг велосипед с 26-инчови гуми и диамантена рамка. Българската марка DRAG е другата голяма компания за производство на велосипеди след Cross. DRAG предлага над шестдесет различни модела, обичани от възрастни, деца, начинаещи и професионалисти. Компанията производител е изключително ангажирана с насърчаване на колоезденето у подрастващите, изграждането на велопаркове и велоалеи. В каталога на DRAG ще откриете както класически, така и нишови велосипеди, като Drag C1 Ride Disc 26", създаден за dirt jump и street ride.
Ето тук може да разгледате и всичките модели от серията - Drag C1
Dirt jump представлява състезателен или любителски стил на каране, при който се преодоляват препятствия. Всички препятствия са изградени от масиви пръст или чакъл. Понякога препятствията са от един масив, друг път – от два. Участниците в dirt jump се засилват и се изстрелват, подскачайки от препятствие на препятствие, въртейки се във въздуха или разчитайки само на едната гума за опора. За street ride можете да откриете специално изградени игрища с рампи и трамплини, но най-често участниците прекарват времето си върху велосипеда, издирвайки из града подходящи места за номера. Тези места може да са беседки, ниски бетонни огради, открити бетонни плочи или просто гладък асфалт, върху който колоездачите се въртят на предната си гума и правят други предизвикателни трикове.
Рамка на Drag C1
Още в първата категория C1 Ride впечатлява със своята подсилена, хидроформирана алуминиева рамка. Хидроформирането е иновативен процес за производство на велосипедни рамки, при който металът се огъва в сложни форми с помощта на вода под налягане. Едно от основните предимства на хидроформирането е, че изисква влагане на по-малко материал, в сравнение с традиционните методи. Това намалява чувствително теглото на рамката, което улеснява маневрирането върху разнообразен терен, както и управлението на кормилото.
На второ място, хидроформирането позволява създаването на сложни форми, което разчупва стереотипните модели и създава предпоставка за нови преимущества на дизайна, без да повлияе на безопасността и комфорта на колоездача. Досега хидроформирането се използваше единствено за направата на електрически велосипеди, тъй като тяхното тегло е значително завишено. Сега обаче имате уникалната възможност не само да се докоснете, но и да притежавате такъв велосипед в лицето на C1 Ride.
Кормило и амортисьорна вилка
Амортисьорната вилка е SR Suntour XCM 26, начален клас. Окачването е с метална пружина, която позволява да се регулира според натоварването. Горните тръби са от въглеродна стомана, изключително леки, докато долните са направени от алуминиев монокок. Работата на амортисьорната вилка е да подобри управлението на велосипеда, оптимизирайки контакта между гумата и терена. Окачването и пружината компенсират неравностите, повишавайки комфорта. Основни преимущества на тази вилка са, че облекчава напрежението в предната част на колелото, предпазва китките, гърба и ръцете ви, осигурява по-добър трансфер на мускулна сила и почти не изисква поддръжка. Не се притеснявайте, че кормилото непрестанно ще се клати нагоре-надолу – пружината реагира само при неравности на пътя.
Кормилото е плоско, универсално, модел COX Baar Low. Изградено е от алуминий. Задната извивка е шестградусова, а извивката нагоре – триградусова. Диаметърът на захват е 31.8 мм. Ако не е достатъчно за вас, можете да смените ръкохватките с по-дебели, за да подхождат на ръцете ви. По-дебелите ръкохватки, също така, поемат излишната вибрация, благодарение на което чувствате по-малко напрежение в пръстите и китките.
Спирачна система
Другата уникална характеристика на C1 Ride е неговата двойна спирачна система. В предната си част той използва дискова спирачка, а в задната – V-образна. Допреди 5-6 години за подобна комбинация само се говореше, при това като допълнителна модификация, с която колоездачът сам да се натовари. Въпреки че едната работи със спирачна течност, а другата с жило и теоретично не „дърпат“ по един и същи начин, с C1 Ride дори няма да почувствате разлика в напрежението на лоста. Разлика, разбира се, има и тя е най-осезаема във влажно време. Тогава V-образните спирачки поддават, докато дисковите са несломими. И обратното – в сухо и топло време V-образните доминират над дисковите. Друг голям плюс на дуото спирачки е, че те са особено ефективни за номера. Дисковата спирачка в комплект с амортисьорната вилка ще ви помогнат да изправите колелото на предната му гума и дори да подскачате с него известно време, преди гравитацията да надделее.
Команди
Предавките са общо 24, разделени между трите зъбни колела на корбелите и осемте върху венец касетата. Предавките се сменят плавно, благодарение на предния дерайльор Shimano Tourney TX50 и задният - Shimano Altus RD-M310, SGS. Въпреки че надали ще се възползвате от всички възможни комбинации, те ви дават възможност да откриете за себе си поне две перфектни натоварвания – при равен терен и при изкачване.
Седалка
COX Spawn има класически силует с плавна извивка между широката задна част и стеснения нос. Покритието е синтетично, в мат и гланц с логото на производителя и флорални елементи. Сърцевината е подсилена с панели от кевлар. Двойката релси от долната страна създават усещането за комфорт при дълъг път и най-вече при разнороден терен. Седалката позволява да мените позицията си при равен терен и изкачване.
Каква е разликата при моделите - Fun, Comp, Ride, Team?
Това са различни модификации на модела, които имат различни специфики. За повече информация можете да се свържете с наш служител за да ви посъветваме кой е най-добрият избор за вас.