Предни дерайльори
Информация
Предният дерайльор е един от двата механизма, отговорни за смяната на скоростите чрез преместване на веригата по плочите на курбелите. Когато избирате преден дерайльор, трябва да разберете в каква посока издърпва жилото. При шосейните кабелът се намира от долната страна, докато при планинските е от горната, за да се предпази от кал и вода. Броят на дисковете също е важен. Колкото повече плочи има венец касетата и курбелите, толкова по-тънка верига има велосипеда. Предните дерайльори са специално създадени за модели с две или три плочи на курбелите.
Двойните дерайльори имат вътрешна плоча, която се спуска едва до долната плоча, т.е. не сменя позицията си твърде бързо. Двойните дерайльори могат да работят с курбели с три плочи, освен ако разликата между голямата и средната плоча не е проблем. С тази разлика се справят най-добре тройните дерайльори. Те са оптимизирани за разлика от 10 зъба между средната и голямата плоча.
Основната отлика между предния и задния дерайльор е начинът, по който преместват веригата по плочите. Предният използва горната част на веригата, докато задният – долната. Горната част на веригата е онази, които предава силата на въртене към венец касетата, затова и не трябва да влагате излишна сила, когато превключвате скоростите на предния дерайльор. Подобен проблем няма при задния, тъй като той мести по-хлабавата страна на веригата и там няма опасност от изместване.
Видове
Модерните предни дерайльори се управляват електронно – задвижвани са от мотор, захранван от батерии. Подобни модели осигуряват висока производителност и прецизност, намалявайки нуждата от поддръжка почти до нула. Проверете съвместимостта му с останалите компоненти на велосипеда, преди да го закупите.
Съществуват пет типа монтаж на предния дерайльор. При традиционния скобата е 28,6 мм, подходяща за шосейни велосипеди. 31,8-милиметровите скоби са за по-големи тръби, а за извънгабаритни се ползват 34,9-милиметрови. „Braze-on“ се запояват, завинтват или залепят за рамката, което ограничава избора на верига. „E-type“ имат специално запояване и ползват стабилизатор за дерайльора. Отличават се с точно регулиране на наклона на веригата.