Рога за кормило
Информация
Рогата за кормило са вид дизайн, който за разлика от стандартното право кормило, е извит напред и нагоре. Предлага по-голям комфорт по време на колоездене, стабилност и контрол при преминаване през неравни участъци. Рогата са предпочитани за по-агресивен стил на каране, тъй като тялото на колоездача е изнесено напред. Позиционирането на ръката е съвсем естествено, като спирачките са разположени на върха, предоставяйки бърз и надежден достъп. Рогата за кормило са били особено популярни в миналото. Днес се използват предимно като аксесоар за планински велосипеди. Тези подвижни рога са особено полезни, ако искате да смените стила си на каране от време на време, без да сте закотвени за едно и също кормило през цялото време. Рогата могат да са направени от алуминий, композит или смес. CROSSER BE-401H 95мм, например, са изцяло алуминиеви, с изчистен дизайн, докато ергономичните рога на MAX1 са с алуминиева вложка и покритие от пластмаса за по-голямо удобство при колоездене.
Предимства
Сред предимствата на рогата за кормило е аеродинамиката – вече ще можете да правите резки завои и да карате с лекота срещу течението, без да влагате излишно усилие. Рогата са отлични при трудни терени, особено полегати склонове и планински местности. Те предлагат повече пространство, оттласкването става по-лесно, а разположението на тялото оказва влияние върху въртенето на педалите, което удвоява резултатите ви, спрямо традиционното кормило. Рогата са издръжливи – обичайно са изработени от алуминий, който е лек и устойчив на ръжда материал. Като цяло, рогата изглеждат дръзки и привлекателни, а ценовият им диапазон е напълно приемлив.
Рогата за кормило се ползват както от любители, така и от професионалисти. Обичайната дължина на кормилото е 400-420 мм. Подобно на повечето кормила, рогата се различават по дебелината на тръбата. Ако знаете какъв е вътрешният диаметър, по-лесно ще откриете правилните спирачки и скорости. Рогата могат да варират и по извивката в края на тръбата. Онези, които я имат, предлагат по-голям комфорт за китките, помага ви по-лесно да заемете оптималната позиция за колоездене и ви осигурява по-добра видимост на терена. Матово черно и сребристо са сред доминиращите цветове за този вид кормило.
Определени модели рога имат вградени LED светлини, които правят колоезденето през нощта много по-безопасно. Възможно е да попаднете на дизайн, при който светлините работят като своеобразни мигачи на кола. Така по-лесно ще указвате намеренията си на останалите участници в движението. Тези атрактивни и модерни рога за кормило се предлагат в повече разцветки от стандартните.
Значение на рогата за кормило
Основна функция на рогата е да помагат да колоездачите да сменят положението на ръцете си, опорната си точка и силата на натиска си. Сменяйки центъра на тежестта си, велосипедистът има възможност да използва напълно различни мускули на ръцете и гърба си, като в същото време позволи на ръцете и китките си да починат. Ако страдате от болки в гърба или кръста, подобни аксесоари могат коренно да променят начина, по който спортувате и се чувствате.
Неочаквани предимства на рогата за кормило
Рогата се закрепят чрез специален механизъм, който ги прави достатъчно стабилни не само на силен натиск, но и за да ги ползвате като продължение на кормилото си. Върху тях можете да монтирате чантичка за багаж, статив за телефон, звънец. Когато пресичате пешеходната пътека, рогата ви помагат по-удобно да бутате колелото. Рогата са особено полезни, ако нямате степенка и подпрете велосипеда си. Те защитават кормилото, спирачките и педалите при падане. При колоездене рогата предпазват ръцете ви от ниските клони и храсти, които биха могли да ви одраскат.
Размери на рогата
Могат да бъдат къси, средни и дълги. Късите са около 60 мм и имат повече естетична функция, докато средните са 110 мм и са най-предпочитания избор. Най-дългите са и най-извити. Това и техен недостатък, тъй като често ще закачате околните предмети, преди да свикнете да ги използвате. Дължината им стига до 200 мм.
Местоположение на рогата
Макар че повечето рога действат като приставки, много от тях са предназначени за монтаж от вътрешната страна на кормилото. Тези рога са обичайно по-къси и ви позволяват да държите палците си изправени. Така част от напрежението ви в раменете изчезва и ви позволява да починете, да държите гърба си изправен и дори да изместите позицията си върху седалката назад.
Монтаж на рогата
Когато монтирате рога, вероятно ще се наложи да адаптирате гриповете си. Ако монтирате рогата от външната страна, отрежете с остър нож част от гриповете, за да освободите място. За да монтирате от вътрешната, извадете гриповете от кормилната тръба, монтирайте рогата, върнете гриповете и отрежете излишната част. Винаги когато монтирате определен компонент върху велосипеда си, почиствайте добре рамката или тръбата със спирт, за да помогнете на скобата да се прикрепи възможно най-плътно.
Позиция на рогата
Добрата страна на рогата е, че можете да ги монтирате под удобен за вас наклон. Ъгълът, под който ги затегнете, определя колко лесно можете да ги достигнете при каране и каква полза ще извлечете от тях. Ъгълът от 15 градуса ви дава предимство при изкачване и дълги преходи на равен терен. За комфортно и спокойно пътуване, наместете рогата по ъгъл от 45 градуса.