Уши за скорости

Механизъм на работа
Ушите за скорости са онзи компонент от велосипеда, който свързва рамката със задния дерайльор. Ушите са свързани с гайка, болт или винт. При по-старите модели ушите са част от самата рамка и не могат да бъдат подменени. Главното предназначение на ухото е да поема ударите и вибрациите, т.е. да се огъне и дори да се счупи за сметка на рамката, която трябва да остане цяла и непокътната. Ушите предпазват и други компоненти на велосипеда, в случай на падане или силен удар.
По тази причина, ушите за скорости са евтини и достъпни и затова е добре да имате подръка резервни. Тези компоненти са направени от мек алуминий. Може да са излети в калъп, ковани, слепени или обработени по друг начин. Машинно обработените CNC уши са създадени от най-висококачествен алуминий и спомагат за по-прецизното превключване на скоростите.
Видове и модели
На пазара ще намерите стотици дизайни. Буквално всеки производител на велосипеди разполага със собствен модел, предназначен специално за вида на рамката и предназначението на колелото. Ушите за скорости се различават и по годината, в която са произведени, така че търсенето на правилните може да отнеме повече време.
Съществуват няколко начина за класифицирането на ушите. Единият е по броя елементи, които захващат, другият е от коя страна се монтира (външната страна на рамката, вътрешната, вилицата и пр.). Различават се и по диаметъра, като стандартният размер е 10 мм, но съществува и 12 мм. Могат да са с вертикално или хоризонтално разположение на отвора.
Подмяна
За да подмените счупено ухо, разглобете дерайльора. Ухото е най-малката, неподвижна част, която обикновено е черна или сребриста. Използвайте счупената част, за да намерите нова. Пазарът изобилства от вариации и дори най-малкото отклонение в дизайна ще се окаже решаващо. Също така, не се опитвайте да залепите със секундно лепило счупените части или да ги заварите/споите по някакъв начин. Така можете да нанесете допълнителни повреди на други части от велосипеда.