Задни амортисьори
Определение:
Те биват основно два вида – с метална или с пневматична (въздушна) пружина (наричани за краткост и улеснение пневматични/газови/въздушни шокове/амортисьори). Двата типа се различават съвсем лесно по външни признаци, тъй като при първите в тялото на шока влиза един сравнително тънък шиш, а и масивната спираловидна пружина няма как да е незабележима. При пневматичните дизайнът е телескопичен, което е свързано и с по-различното вътрешно устройство на тези шокове. При тях тялото на шока влиза в т.нар. въздушен кожух. Както се досещате, въздушните шокове са много по-леки, понякога самата метална пружина е по-тежка от цял пневматичен шок в същия клас. Иначе и двата типа имат предимства и недостатъци, които зависят и от личните предпочитания/нужди/стил на каране, но като цяло в последните години въздушните задни амортисьори заради теглото си и лесното настройване според килограмите на колоездача се използват преимуществено при почти всички велосипеди с изключение на тези за спускане/фрийрайд (макар да има въздушни шокове и за такива приложения) и някои евтини байкове с двойно окачване.