Кормило за колело
Има три основни компонента, които ви свързват с велосипеда – педалите, седлото и кормило за колело. Повечето колоездачи отделят излишно време в избора на първите две и често забравят, че кормилото е не по-малко важно.
Видове кормило за колело

Кормилата се различават по това за какъв велосипед са предназначени. Основно са три категории – планински, шосейни и BMX. На външен вид кормилата са извити нагоре или извити надолу (дори плоските модели имат лека извивка). Дръжките на планинските модели пък могат да бъдат извити напред или назад.
Какви видове Право кормило има?
Правите кормила са най-известни, защото имат лека извивка в центъра, позволявайки ви лесно да стигнете спирачките и командите. Съвършено правите са създадени за планински и хибридни велосипеди. Извитите надолу помагат на велосипедиста да заеме аеродинамична позиция и имат специално интегрирани скоростни лостове и спирачки. Извитите назад под ъгъл от 45 градуса правят карането приятно и комфортно, но с тях не може да се развие висока скорост. Извитите напред са подходящи за дълго колоездене на равен терен.Правото кормило за колело е един от основните видове кормила, използвани в различни типове велосипеди. Ето някои от основните видове право кормило за колело:
Стандартно право кормило: Това е най-простият и обикновен вид право кормило, което предлага добър контрол и стабилност. Обикновено се използва при градски и хибридни велосипеди.
Flat Bar (Плоско кормило): Плоското кормило е подобно на стандартното право кормило, но обикновено е по-широко, което осигурява по-добър контрол и комфорт. Често се използва при планински велосипеди и градски велосипеди.
Riser Bar (Повдигнато кормило): Това кормило има издигната централна част, която позволява на велосипедиста да седи по-изправено, като осигурява по-добър комфорт при дълги карания. Подходящо е за планински и градски велосипеди.
Low Riser Bar (Ниско повдигнато кормило): Подобно на повдигнатото кормило, но с по-малко издигане. Това дава на велосипедиста комбинация от комфорт и агресивна позиция за каране.
Wide Bar (Широко кормило): Широкото право кормило предоставя по-добра стабилност и контрол, особено при офроуд каране. Широките кормила са предпочитани от много планински велосипедисти.
Narrow Bar (Тясно кормило): Това е по-тясно от стандартното право кормило и се използва предимно в градски условия, където маневреността е важна. Тесните кормила улесняват преминаването през тесни пространства и трафик.
Центърът на тежестта при градските велосипеди и нисък и изнесен малко напред. Кормилата са разделени в две категории, които се определят по диаметъра на точката, в която са захванати за лапите. Стандартните шосейни кормила имат 25,4 мм зона на затягане, докато по-големите имат 31,8 мм диаметър. По-широките кормила се считат за по-сигурни и надеждни. Обикновено са предпочитани пред тънките. Единствено колоездачите, които изчисляват всяко излишно тегло по рамката, биха се спрели на стандартния 25,4-милиметров модел.
Като дизайн, градските кормила са създадени да бъдат удобни. Те са силно извити, за да не се навеждате или да прилагате твърде голям натиск върху предната гума. Направени са от стомана или хром, с ретро дизайн. Въпреки че могат да се монтират на повечето модели колела, отиват най-много на велосипедите с ниска (дамска) рамка.
Съществуват и плоски кормила. Те са създадени за начинаещи колоездачи. Отличен пример е Crosser 25,4 с дължина 610 мм и наклон от 57 градуса. Подобно кормило предлага по-голям контрол при завои.
Планински кормила за колела
Центърът на тежестта е поставен по-назад. Колкото по-назад е поставено кормилото, толкова по-добре се справят колоездачите при спускане. Планинските кормила са извити или плоски. Рогата са опционални и служат най-вече за съревнования, където смяната на позицията е от съществено значение да наберете преднина. При планинските модели е добре кормилото да е по-широко (около 685 мм). Така ще имате повече контрол за сметка на допълнителното тегло. Височината на планинските кормила варира между 20 и 50 мм.
BMX кормило
Тези кормила ви помагат да седите в изправено положение. На вид са извити, подобно на комфортните градски модели, но имат напречна тръба за допълнителна стабилност. Това е гаранция за контрол и комфорт, особено за сложни маневри и трикове. Напречната тръба може да се използва, за да монтирате звънец, светлини или кошница.
Как да изберете подходящото кормило за вас?
Кормилата се предлагат с различна ширина. Тя трябва да отговаря на ширината на раменете ви, така че ръцете ви винаги да са перпендикулярно разположени една на друга. Ако ръцете ви са свити към тялото, това ще пречи на правилното дишане, а ако са твърде раздалечени, няма да имате добра опорна точка.
Какво представлява лапа за кормило?
Лапата за кормило (или просто "лапа") е важна част от велосипеда, която свързва кормилото със стержена на вилката. Тя играе ключова роля в стабилността и управлението на велосипеда. Ето някои основни видове лапи за кормило:
Класически лапи за кормило:
Стандартни лапи: Обикновено се използват при шосейни и градски велосипеди. Те се отличават с традиционния си дизайн и често се срещат в различни дължини и ъгли на наклон.
Аеро лапи: Специализирани лапи, предназначени за аеродинамичност, често използвани в състезания и при велосипеди за времеви пробези.
Лапи за планински велосипеди (MTB):
Къси лапи: Обикновено се използват за по-добър контрол и маневреност при планинско каране. Те предоставят по-добра стабилност при спускания и технични трасета.
Регулируеми лапи: Позволяват на ездача да променя ъгъла на наклон, което е полезно за различни терени и предпочитания.
Лапи за BMX:
Стандартни лапи: Къси и здрави, предназначени за издръжливост при скокове и трикове.
Фрийстайл лапи: Разработени за BMX фрийстайл, те осигуряват допълнителна здравина и стабилност.
Интегрирани лапи:
Комбинирани лапи и кормило: Някои модерни шосейни и аеро велосипеди използват интегрирани лапи, които съчетават лапата и кормилото в една част за по-добра аеродинамичност и естетика.
Лапи с амортисьор:
Амортизационни лапи: Разработени да намаляват вибрациите и ударите от неравен терен, те предоставят по-комфортно каране, особено на дълги разстояния.